Programma vijfde studiedag, 9 januari 2011
Lokaliteit: LJG Amsterdam

Naar het huiswerk


  Tijd   Programma  Opmerking/Plaats
 9.30
 
  Koffie en thee
 
 
 10. 00!!!    Op tijd beginnen  
 10.00-10.55     
  Jodendom 1:
  Sidoer en Machzor Hoge
  Feestdagen:Amida op Sjabbat
  en feestdagen met nadruk op
  de 4e beracha
  (Bekijk de sidoer blz. 158-161.
  Machzor blz. 21-26, 67-78,
  131-152, 278-317, 376-428,
  533-560.)
  Hallel sidoer bl. 682-692

  Bibliotheek, DL
  Beluister
 10.55-11.10
 
  Pauze
 
 
 11.10-12.00
 
  Jodendom 2:
  Vervolg van Jodendom 1.
 
  Bibliotheek, DL
  Niet opgenomen
 12.00-13.00
 
  Lunch
 
  Eigen lunchpakket
 
  13.00-13.20
 
 
  Kennis nemen van Toe BiSjvat
  lesmaterialen: boeken,
  spelletjes, puzzels etc.
 
  Leslokalen op de
  2e verdieping
  MvE, LA
  13.20-14.00
  Pedagogiek/Didactiek
  Coöperatief leren
  Leslokalen op de
  2e verdieping
  AdL
 
  14.00-15.00

 
  Didactiek, workshop I
  op 2 niveaus
  Coöperatief leren in de praktijk
 
  Leslokalen op de
  2e verdieping
  AdL, LA, MvE
 
  15.00-15.15
 
  Pauze
 
 
  15.15-17.00

 
  Didactiek, workshop II
  op 2 niveaus:
  Presentaties en reflecties
  effectief leren
 
  Leslokalen op de
  2e verdieping
  AdL, LA, MvE
 
 17.00-17.30

 
  Terugkoppeling/opdrachten
  bespreken
  Evaluatie
 
  Te beslissen

 










Huiswerk voor 09/01/11
Het huiswerk is individueel toegezonden. Gemaakte opdrachten voor 31 december insturen.
 
1. De aangegeven bladzijden in de sidoer en machzor Hoge Feestdagen bekijken en met potlood aangeven welke delen steeds terugkomen en wat elke keer nieuw is. Kijken of uit de nieuwe delen een specifiek thema te herleiden is.
Overzicht van de Amida.pdf   

2. Maak een korte samenvatting van een les over tsedaka aan de hand van het effectieve instructie model Zie de via e-mail verzonden PDF-file

3. Doorlezen artikel over coöperatief leren, uitprinten en meebrengen in map

4.  Praten met kinderen over God. Hoofdstuk 4
Commentaar/ ‘samenvatting’ nav vragen in het boek in portfolio noteren
Dit geldt ook voor de eerste 2 hoofdstukken

Terug_naar_boven