Programma vierde studiedag, 12 december 2010
Manieren van leren/hoe leert een kind?
Huiswerk
Lokaliteit: LJG Amsterdam

  Tijd   Programma  Opmerking/Plaats
 9.30   Koffie en thee  
 10.00-10.55     
  Jodendom 1:
  Sidoer: Inleiding in de dagelijkse
  Amida (LJG-sidoer blz. 72-90 en
  132-152; zie ook de bewerking
  op blz. 104-109
  Bibliotheek, DL
  Beluister
 10.55-11.05   Pauze  
 11.05-12.00
  Jodendom 2:
  Sidoer: Inleiding in de Amida op
  Sjabbat, Sjalosj Regalim en
  Hoge Feestdagen (LJG-sidoer
  blz. 278-296, 342-356 en
  158-161; machzor Hoge
  Feestdagen blz. 21-29, 131-154,
  376-431.)
  Bibliotheek, DL
  Beluister
 12.00-13.00   Lunch   Eigen lunchpakket
 13.00-13.55   Pop: Wat is er al gelukt?
  Didaktiek workshop 1:
  Lespresentaties in kleine groepen
  Leslokalen op de
  2e verdieping
  AdL, LA, MvE
 14.00-15.00
  Pedagogiek/didactiek
  Omgaan met verschillende
  onderwijsbehoeften
  Instructiemodellen t.b.v.
  differentiatie
  Leslokalen op de
  2e verdieping
  AdL
 15.00-15.15   Pauze  
 15.15-15.45   Demo-les op 3 niveaus   Leslokalen op de
  2e verdieping
  MvE, LA
 15.15-17.00
  Didactiek, workshop 2 op
  meerdere niveaus
  Lessen maken adv opdrachten.
  (i.i.g. verwerking op 3 niveaus)
  Leslokalen op de
  2e verdieping
 17.00-17.30
  Evaluatie, sluiting
  Te beslissen










Huiswerk voor 12/12/10 


Jahadoet:
  • De boven opgegeven bladzijden in de sidoer en machzor bekijken. Probeer te herkennen en noteren welke stukken steeds terugkomen en waar de verschillen zitten.
  • Praten met kinderen over God, hoofdstuk 3 lezen. Noteer je commentaren en vragen en maak een samenvatting n.a.v. de vragen in het boek. Dit, net als je aantekeningen van de hoofdstukken 1 en 2 en wat nog volgt, zal je straks nodig hebben voor je portfolio als die aan de orde komt.  
Pedagogiek-didaktiek:
  • Lessen  en POP van 7/11/10 afmaken/ bijstellen en mailen opsturen voor 28/11/10
  • Indien 1e van serie, alleen 1e les opsturen, wel ook eventuele ideeën voor de vervolglessen. Nog niet uitwerken want er komen nog aanvullende opdrachten bij.
  • Chanoekales per omgaande opsturen (als je dat nog niet gedaan hebt). Maak gebruik van de lesboeken (b.v. Meedoen met God voor de sidoer/berachot lessen). Bij alle boeken hoort een zgn. docentenhandleiding, deze kan van Rimon worden geleend of er wordt van het betreffende deel en kopie gemaakt.
  • Informeer bij Rimon voor eventueel materiaal, niet alles staat al online, maar kan toegestuurd worden.
Terug_naar_boven